2020-2022 m. m. Kretingos rajono Darbėnų gimnazijoje vykdomas projektas
Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 „Kokybės krepšelis“
2020-2021 m.m.
Projekto Nr.09.2.2-ESFA-V-719-01-0001 „Kokybės krepšelis“ 2020-2022 m. m. veiklos tobulinimo planas
Spalio, lapkričio mėnesių tarpinė ataskaita
Gruodžio, sausio mėnesių tarpinė ataskaita
Vasario, kovo mėnesių tarpinė ataskaita
Balandžio, gegužės, birželio mėnesių tarpinė ataskaita
Patyriminė stovykla "Taip" (3-4 klasės)
Patyriminė stovykla "Eureka" (6-7 klasės)
2021-2022 m. m.
Spalio, lapkričio mėnesių tarpinė ataskaita
Gruodžio mėnesio tarpinė ataskaita
Sausio, vasario mėnesių tarpinė ataskaita
Kovo, balandžio mėnesių tarpinė atakaita
Gegužės, birželio mėnesio tarpinė ataskaita
Liepos mėnesio tarpinė ataskaita
Ketvirtų klasių patyriminė stovykla „Taip“ (tyrinėk, atrask, ieškok, pažink) programa
Penktų klasių patyriminė stovykla „Eureka“ programa
Patyriminės stovyklos „Eureka“ programa (7-8 klasėms)
Kretingos rajono Darbėnų gimnazijos 2020-2022 m. M. Veiklos kokybės įsivertinimo ataskaita
5 klasių patyriminė stovykla "Eureka"
2022 metų birželio 14-16 dienomis vyko penktokų patyriminė stovykla „Eureka“.
Birželio 14 dieną mokiniai gilino matematikos žinias, atliko praktines užduotis: gamino aitvarus, skaičiavo jų plotus, perimetrus, matavo aitvaro kampus, nustatė, kad keturkampio aitvaro kampų suma lygi 360 laipsnių. Po pietų dalyvavo „neįmanomoje misijoje“, kur atliko įvairias, linksmas matematines užduotis, po to kūrė pusryčių, pietų ir vakarienės meniu, skaičiavo savo meniu išlaidas. Pristatė savo sukurtus darbus.
Birželio 15 dieną mokiniai atliko praktines užduotis apie save ir gamtą. Vaikai su gimnazijos visuomenės specialiste Judita prisiminė, kaip suteikti pirmąją pagalbą. Vėliau šoko ir sportavo, stebėjo fizinio krūvio daromą įtaką širdies veiklai. Po skanių pietų „Spilgutėje" vyko pas pelėdų mylėtoją Sigitą Kalnių. Ten turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su nepaprastu gamtininko gyvenimu ir suprojektuoti inkilą.
Birželio 16 d. mokiniai vykdė istorijos patyrimines veiklas. Nuo Kalnalio apžvalgos bokšto mokiniai keliavo pėsčiomis į Imbarės piliakalnį – vieną iš žymiausių Kretingos rajono piliakalnių. Žygio metu mokiniai turėjo prisirinkti gamtinės medžiagos, kad galėtų sukonstruoti ant piliakalnio stovėjusios kuršių pilies maketą. Pasiekus piliakalnį, mokiniai atliko individualias ir grupėms skirtas užduotis. Jas atliekant, reikėjo prisiminti per mokslo metus įgytas istorijos žinias. Sunkiausia mokiniams buvo padaryti pilies maketą. Po konstravimo darbų mokiniai grįžo atgal prie Kalnalio apžvalgos bokšto, kur laukė mokykliniai autobusai. Iš ten mokiniai keliavo į gimnazijos stadioną kur įvyko bendras stovyklos rezultatų aptarimas.
2022 birželio 6,7,8 dienomis vyko 4 klasių Patyriminė stovykla „Taip “
1 dienos „Mokausi gamtoje“ metu mokiniai išsitraukė burtus ir susiskirstė komandomis . Kartu kūrė komandos pavadinimą, plakatą ir prisistatymo šūkį. Atlikdami užduotis mokėjo naudotis kelių rūšių svarstyklėmis, pasikartojo matavimo vienetus, mokėjos planuoti savo laiką ir jį sekti, taip pat kiekvienas komandos narys stebėjo ir fiksavo savo surinktus žingsnius, mokėjo apskaičiuoti bendrą surinktų žingsnių sumą. Prisiminė ir pasikartojo vyriškos ir moteriškos rūšies daiktavardžius, bei iš jų „užaugino“ daiktavardžių ir būdvardžių junginių medį. Visus atliktus darbus pristatė, mokėjo įsivertinti ir įvertinti kitus.
2 dienos „Pajūrio projektai“ metu keliavo į pajūrį. Čia prisiminė kas yra architektas, kokia tai profesija. Gebėjo naudotis metru, mokėjo apskaičiuoti plotą ir perimetrą. Pasitelkę kūrybiškumą atliko užduotis. Taip pat fiksavo komandos surinktus žingsnius, veiklų metu ir juos apskaičiavo. Naudodamiesi termometru, stebėjo ir fiksavo jūros vandens temperatūros pokyti atvykus ir išvykstant. Atliko lietuvių kalbos užduotis, kūrė pasaką pagal pateiktą temą ir padarė jos iliustraciją iš gamtinių medžiagų. Mokėjo įsivertinti savo darbus pagal susitartus kriterijus.
3 dienos metu „ Pažink savo kraštą“ stovyklautojai vyko prie Senosios Įpilties piliakalnio. Čia Fiksavo tvenkinio vandens temperatūros pokytį atvykus ir išvykstant. Mokėjo atlikti teksto suvokimo užduotis nagrinėdami informacinius stendus. Atliko bandymus ir aiškinosi grįžtamąjį ir baigtinį pokytį. Pasikartojo mitybos grandinę, atlikdami pasaulio pažini.mo užduotis. Įsivertino atliktas užduotis. Aptarė visų trijų dienų veiklas, pasidžiaugė rezultatais.
Patyriminė stovykla „Eureka“
Šių metų birželio 14-17 d. vyko projekto Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 „Kokybės krepšelis“ tobulinimo plano ir Kretingos rajono savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamos prevencinės programos „Kelias į vaiko sėkmę“ patyriminė stovykla „Eureka“, kurioje dalyvavo 6-7 klasių mokiniai, mokytojai, klasių vadovai bei socialiniai partneriai. Mokiniai turėjo atlikti geografijos, istorijos, matematikos ir gamtos mokslų užduotis, kuriose reikėjo pritaikyti per šiuos mokslo metus įgytas žinias. Daug dėmesio stovyklos metu buvo skiriama mokinių emocinei savijautai, socializacijai bei fiziniam aktyvumui.
Pirmą dieną mokiniai dalyvavo žygyje. Keliaudami nuo Kalnalio apžvalgos bokšto iki Imbarės piliakalnio atliko užduotis, kurių metu reikėjo pritaikyti fizikos teorines žinias praktikoje. Vaikai matavo savo šešėlį ir žiūrėjo, kaip pasikeitė jo ilgis žygio pabaigoje, matavo upelio tėkmės greitį, iš surinktų smulkių gamtinių daiktų dėliojo molekulių modelius. Tik atlikę visą eilę fizikos užduočių pasiekė Imbarės piliakalnį. Ant jo mokiniai iliustravo padavimus apie Imbarės piliakalnį ir juos pristatė, kūrė kryžiažodžius, darė iš gamtinės medžiagos piliakalnio maketus. Šios patyriminės veiklos metu pritaikytos fizikos ir istorijos žinios praktikoje. Po vakarienės mokiniai dalyvavo prevencinio vakaro programoje „Mano emocijos“, o dieną vainikavo muzikinės improvizacijos „Saulę palydint“, palikusios neišdildomų emocijų ir pažadinusios bendrystės jausmą.
Antra stovyklos diena buvo skirta matematinių žinių praktiniam pritaikymui. Mokiniai atliko įvairias veiklas, o įgytas žinias galės panaudoti savo kasdienybėje. Vakare vaikų laukė staigmena – į stovyklą atvyko trenerė Birutė Grikpėdytė, kuri supažindino su šokių pasauliu, stilių įvairove, laikysena, o vėliau vaikai rungėsi šokių kovose.
Trečiąją stovyklos dieną mokiniai turėjo galimybę praktiškai susipažinti su Baltijos pajūrio gamta. Stovyklautojai dirbdami grupėmis tyrinėjo negyvąją gamtą: matavo vandens temperatūrą, vandens druskingumą, atliko bandymą su gintarais, siūlė kopų sutvirtinimo būdus. Taip pat nagrinėjo bioįvairovę: augalus, dumblius ir gyvūnus.
Po vakarienės mokiniai dalyvavo judriuosiuose mąstymo žaidimuose „Bėk, stok, mąstyk, sugauk!“. Galiausiai dieną vainikavo netikėta staigmena – naktinė išvyka į Baltų mitologinį parką, kur laukė mistiškas pasivaikščiojimas labirintuose skambant baltiškai muzikai ir degant fakelams. Susibūrę prie aukuro mokiniai reflektavo apie visų dienų stovykloje patirtus įspūdžius, pasidalino emocijomis ir nuotaikomis apie stovyklą, o gintaro dulkių ugnelės skraidino linkėjimus draugams.
Kiekvieną vakarą prieš miegą mokiniai reflektavo apie dienos užsiėmimus, įvardijo labiausiai patikusius ir nepatikusius aspektus.
Paskutinė stovyklos diena buvo skirta fizinio aktyvumo ir karjeros ugdymo praktinei veiklai „Mes komanda, mes jėga“. Lietuvos kariuomenės Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos atstovai pravedė kliūčių ruožo pratybas, mokiniai patikrino savo ištvermę, mąstymą, komandinio darbo įgūdžius.
Stovyklos uždarymo metu buvo pristatytas visų aštuonių grupių įvertinimas, aptartos visų dienų veiklos, stovykloje pasiekti rezultatai pranoko lūkesčius.
Stovyklos nugalėtojai apdovanoti pereinamąja taure, o visi dalyviai – šventiniais pietumis. Mokiniai išsiskirstė pavargę, bet kupini emocijų, džiugios nuotaikos ir didelio noro grįžti kitais metais.
Turime viziją, kad projekto metu išbandytos patyriminės stovyklos taptų kasmetinėmis visos mokyklos stovyklomis.
Darbėnų gimnazijos bendruomėnė
Darbėnų gimnazijos mokytojų bendruomenė 2020 m. spalio 15 d. dalyvavo ilgalaikės (40 val.) programos "Reflektyvaus mokymo(si) principų įgyvendinimas mokykloje" pirmame seminare "Refleksija: kas, kam, kaip ir KODĖL?".